Een keertje komen trainen?

Wilt u een keer komen trainen met uw hond? Dat kan! U hond hoeft geen ervaring te hebben en het hoeft ook geen windhond te zijn. Wel moet de hond interesse hebben in het 'najagen' van bewegende voorwerpen. Voor Staffords, Pittbulls en aanverwante rassen geldt dat zij altijd met korf op het terrein en de baan lopen en tussen de eigen ritten in wachten in de auto of bench.

Wij hebben bij elke training mensen die u en uw hond op weg helpen. Zo zal een onervaren hond nooit vanuit het starthok starten of een hele ronde lopen. Ervaren mensen zullen de hond stap voor stap laten kennismaken met 'het haas' en de baan. Tussen de 1e en 2e trainingsronde houden wij een pauze. U kunt dan wat te drinken en eten halen in onze kantine en een praatje maken met andere enthousiaste (wind)hondeneigenaren.

U hoeft zich niet van te voren op te geven voor een training. Houd de site in de gaten wanneer de eerst volgende training is en kom gewoon eens langs! Een losse training kost 4 euro per hond, u mag uw hond dan tweemaal laten lopen.

Denkt u wel aan het volgende:

-uw hond dient in een goede conditie te zijn

-uw hond dient geen extreem overgewicht te hebben

-uw hond goed in- en uit te lopen (minimaal 10 minuten), u kunt tips vragen voor een goede warming up- en down bij Monique

-uw hond niet binnen 2 uur voor de training te voeren