Ook "niet windhondenrassen" beleven plezier op de baan!

06-04-2014 12:18

Steeds vaker krijgen wij mensen met 'andere rassen' (of kruisingen) op de baan die hun hond het plezier willen geven met een rondje baan of het lopen van een coursing. Vaak laten die honden zien dat ze plezier beleven aan het 'najagen' van een prooi en willen de eigenaren kijken of ze dat ook op de baan willen achter een nepprooi aan. Nou dat kan bij Swift en vaak vinden die honden het inderdaad hartstike leuk om te doen. Met de juiste begeleiding en opbouw zijn veel honden enthousiast te krijgen en beleven zij en hun baasjes daar veel plezier aan. Bij een aantal 'niet windhonden' rassen is het bekend dat zij het vaak niet verkeerd doen op de baan. Dit geld bijv. voor de Rhodesian Ridgebacks, Weimeraners, Jack Russell én jachtteriërs en de Akita Inu's. Maar ook Bulldogachtigen hebben we al op de baan mogen verwelkomen! kortom; het is altijd de moeite waard om het eens te proberen als u denkt dat uw hond daar wel voor te porren is!

Voor meer info zie: Een keertje komen trainen?

Hieronder foto's van Rhodesian Ridgebacks die het heel goed doen op de baan en nog snel zijn ook!