De Nationale Schans Coursing zit er weer op!

03-06-2014 10:36

Afgelopen zaterdag 31 mei is er in stralend weer en op een prachtige locatie de Nationale Schans Coursing gelopen. De vrijdagavond ervoor was er mogelijkheid om je hond een trainingsronde te laten lopen. Hier werd zeker gebruik van gemaakt en leuk om te zien was dat er ook een ander ras (Rhodesian Ridgeback) geniet van deze sport! En hij deed zeker niet onder voor de windhonden! Prachtig te zien wat een kracht en passie er in deze hond zit. Een jonge Whippet reu haalde zijn 1e haasvastverklaring en een Deerhound die een achterpoot mist laat zien nog steeds van deze sport te kunnen genieten. Kortom een geslaagde trainingsavond.

Op de zaterdag werd om 10.15 uur begonnen met de coursingwedstrijd. Door wat technische problemen duurde het even voordat we goed op gang waren met de wedstrijd maar daarna werden er vele prachtige coursen gelopen! Het weer was super en de sfeer goed! De uitslagen zullen binnenkort gepubliceerd worden.

Er zijn mooie foto's genomen waarvan binnenkort een link op onze fb pagina komt te staan zodat u kunt kijken of uw hond er ook bij zit en hoe u aan deze foto's kunt komen.

Wij vonden het een geslaagde coursing en hopen jullie allen terug te zien op 27 september 2014 voor de Nat. OostGelre Coursing te Lichtenvoorde!!!